Random Rarebits 2

Thursday, October 19, 2006

Selamat Hari Raya!

To all my Muslimin and Muslimat friends, bloggers, browsers and surfers in Malaysia, abroad and all over the world...




Sempena hari yang mulia ini...

Salam Dunia


Suara tangis yang kau dengar
Memecah hari kudus ini
Adalah aku
Mengenang pemilikmu

Kita pohon kemenangan
Meroboh kota keakuan
Ini saatnya
Yang kunanti-nanti

Mereka yang dilanda derita
Redhalah harimu kan tiba
Cahaya kekasih yang benar
Menghapus segala api kemarahan

Salam dunia
Salam semua
Salam Hari Raya
Bersinar akhirnya
Salam dunia
Salam semua
Salam Hari Raya
Bersinar akhirnya

Inilah hari kita
Tiada lagi rasa ketakutan

Inilah hari kita oh

M Nasir

May this eidul fitri be a meaningful journey for us.

Copyright © Random Rarebits 2. All rights reserved.

16 Comments:

  • saya pun tumpang sekaki ye.....

    hamdank

    By Anonymous Anonymous, at Thu Oct 19, 06:47:00 PM 2006  

  • Bila cuti …bukan apa nak cium tangan je

    By Anonymous Izatt, at Thu Oct 19, 06:47:00 PM 2006  

  • aidilfitri yg bakal menjelang...ku pohon seribu kemaafan dari hujung rambut hingga hujung kaki....semoga raya ini memberi sejuta keberkatan dan kegembiraan dalam hidup anda semua...maaf zahir dan batin (batin tue kalau ada2 yg terkutuk terkata dalam hati okies,,)

    By Anonymous chycinta, at Thu Oct 19, 06:51:00 PM 2006  

  • Maya nk ucapkan selamat hari raye maaf zahir dan batin kalo aku ada tersalah ckp ke, tersilap kata ke, tersakitkan hati ke, terumpat,terkeji,terkutuk dan ter2 yg sewaktu dgnnye.. Selamat hari raya maaf zahir dan batin

    By Anonymous butter_fly_maya, at Thu Oct 19, 06:52:00 PM 2006  

  • Tika sahabat melukai hatimu, tulislah ia di atas pasir, biar angin kemaafan menghembus membawa bersama kelukaanmu itu, sebaliknya tika sahabat membuat kebaikan padamu maka tulislah di atas batu hatimu agar terpahat utuh walau dilanda badai. SALAM AIDILFITRI DAN MAAF ZAHIR BATIN. Moga maghfirah Allah swt memayungi dirimu.

    By Anonymous Erin, at Thu Oct 19, 06:53:00 PM 2006  

  • askum suma....pada korang posa yg ckup tu aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin..klau de salah silap or trkasar bahasa tu aku minta mahap je la...lpas raya aku gi bahan korang balik kay....mkan kuih raya jgn byk2 kang gemok mau tak muat baju raya kang... oppss...!! lupa lak. pd yg tak ckup posa tu pandai2 la korang,korang dh besar n pandai pikir sendiri hahahahahahaha....

    fuat acu

    By Anonymous Anonymous, at Thu Oct 19, 07:54:00 PM 2006  

  • sama-sama

    By Anonymous awa, at Fri Oct 20, 01:15:00 PM 2006  

  • Assalamualaikum

    Wishing you a Happy Eid Mubarak, Maaf Dzahir & batin. Have a safe and pleasant journey back to your hometown.

    Salam, Annis & Zura

    By Anonymous Anonymous, at Fri Oct 20, 01:26:00 PM 2006  

  • ...mohon maaf

    atas setiap kekasaran bahasa
    kejelikan budi pekerti
    setiap langkah yang menerbit rasa kecil di hati..

    By Anonymous Nana, at Fri Oct 20, 01:38:00 PM 2006  

  • Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh

    Sempena dengan kedatangan Hariraya Aidilfitri, saya mengambil kesempatan ini memohon ribuan kemaafan di atas segala salah dan silap saya, terkasar bahasa, tersilap bicara, termarah yang tak kena, terpinjam harta benda, samada secara sengaja atau tidak sengaja, harap dimaafkan. Yang mana termakan dan terminum tu, harap dihalalkan.

    Moga AidilFitri kali ini menyemarakkan lagi kasih kita sesama insan, menjulangkan lagi cinta kita kpd Tuhan. Buat yg akan berjalan jauh ke kampung halaman, mulakan dgn BISMILLAH, mohon pada Allah moga kita sentiasa dlm peliharaan NYA, setiap saat hingga sampai kedestinasi, pergi dan kembali.

    By Anonymous Siti Hasni, at Fri Oct 20, 01:39:00 PM 2006  

  • Thank you. Happy Holidays!

    By Anonymous Anna Marina, at Fri Oct 20, 03:25:00 PM 2006  

  • Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin!

    ---fazlang

    By Anonymous Anonymous, at Fri Oct 20, 04:43:00 PM 2006  

  • selamat hari raya Liza!

    By Blogger Nour, at Sun Oct 22, 12:15:00 AM 2006  

  • Selamat Hari Raya Aidilfitri & Maaf Zahir Batin!

    By Anonymous GoKart Fren, at Mon Oct 23, 06:44:00 AM 2006  

  • Selamat hari raya all! Hugs!

    By Blogger Nel, at Mon Oct 23, 04:04:00 PM 2006  

  • selamat menyambut lebaran!

    maaf zahir & batin...

    By Blogger miss elly, at Fri Oct 27, 05:29:00 PM 2006  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home